viernes, 22 de diciembre de 2017

Un Viaje...

Preguntas Esenciales (unit packet y vocabulario para la historia y más vocabulario para el proyecto):
  • Why do people travel?
  • What can travel do for us? How can travel change our perspectives?
  • In what way can travel improve our lives?

Resultado de imagen para internacionales bomba estereo



Metas y evaluaciones para la unidad didáctica:

  • Communication: Interpersonal
    • I can answer questions about a variety of topics related to the song "Internacionales."
    • I can express my opinions, feelings, and reactions about topics related to the song "Internacionales."
      • Pruebita: Quick Flipgrid assignment - Answer these questions: ¿Te gusta la canción?  ¿Por qué sí o no? ¿Te gusta el video? ¿Por qué sí o no?
  • Communication: Interpretive
    • I can understand, interpret, and analyze what I hear, read, and view related to the song "Internacionales."
      • Pruebita: Listen and identify the picture.
      • Pruebita: Cierto/Falso about the story.
  • Communication: Presentational
    • I can present information and ideas to explain and narrate on a variety of topics related to the song "Internacionales."
      • Examen Oral: Say a summary of the story using pictures to help.
      • Examen Escrito: Write a summary of the story with a twist or  write a similar story that incorporates a lot of the newly acquired vocabulary (in the past tense).
    • Examen Oral y Escrito: I can describe a trip to a Spanish speaking country.
    • I can persuade others to take a trip to a Spanish speaking country.
  • Cultures
    • I can explain and reflect on the relationship between the products, practices and perspectives in topics related to the song "Internacionales."
      • Pruebita: ¿Cuál es la perspectiva (opinión) cultural sobre los viajes y los ciudadanos del mundo en esta canción/video?
  • Comparisons
    • I can use Spanish to explain and reflect on the concept of culture through comparisons of the song "Internacionales" and other related topics and resources.
      • Pruebita:  Compara y contrasta esta canción con otra canción de nuestra cultura.
  • Communities
    • I can set goals (to understand the song "Internacionales" and related topics by the end of the unit) and reflect on my progress in using Spanish for enjoyment, enrichment, and advancement.



lunes, 27 de noviembre de 2017

El Entretenimiento

 Image result for cell phone outline    Image result for la dentista senor wooly        Image result for television outline


Preguntas Esenciales (unit packet):
  • ¿Cuáles son algunos productos, prácticas, y perspectivas relacionados con el entretenimiento y la diversión en el mundo hispanohablante? 
  • ¿Cómo son similares y/o diferentes algunos productos, prácticas, y perspectivas relacionados con el entretenimiento y la diversión en el mundo hispanohablante con los de nuestra cultura?

Enduring Understandings:
  • In the Spanish speaking world, some popular forms of entertainment are the following: game shows, soap operas, and social media.
  • There are many similarities and differences between the products, practices, and perspectives related to entertainment in the Spanish speaking world's culture and my culture.
I Can Statements (Adapted from ACTFL Can Do Statements)
  • I can describe how I feel and express opinions about when I am in certain situations and/or when involved in certain types of entertainment.
  • I can show that I understand a story, "La Dentista" in a variety of ways.
  • I can describe what I like to do for entertainment and how it impacts my life.
  • I can describe and identify cultural products, practices, and perspectives related to entertainment in the Spanish speaking world.
  • I can understand opinions about different forms of entertainment.
  • I can interpret infografías about entertainment habits.
  • I can understand a description of different types of television shows and/or movies.
  • I can speak and write with more accuracy.


domingo, 19 de noviembre de 2017

Día de los Muertos

  • ¿Cuáles son los productos, las prácticas, y las perspectivas culturales relacionados con la muerte y el Día de Muertos?
  • ¿Cómo son similares y/o diferentes estos productos, prácticas, y perspectivas relacionados con la muerte con los míos?




miércoles, 25 de octubre de 2017

La Bicicleta

Preguntas Esenciales (unit packet):
  • ¿Cómo puede mejorar la actividad física las vidas del individuo y de una comunidad?
  • ¿Es importante que un gobierno fomenta la actividad física y que les da espacio para ella a sus ciudadanos?
  • ¿Cuáles son algunos productos, prácticas y perspectivas relacionados con una vida saludable en Colombia? ¿Cómo son estos similares y/o diferentes de los míos?
Clase: Haz clic aquí para ver la presentación. Make sure you are logged in to govwentworth account!

Metas para la unidad:
  • I can interpret information about a story and say a summary of it.
  • I can identify and describe some of the cultural products, practices, and perspectives in the song/video "La Bicicleta".
  • I can interpret information from authentic resources about La Ciclovía in Colombia.
  • I can describe why or why not the Ciclovía would be good for our community.
Evaluaciones:
  • Pruebita: Interpretive Listening - Cierto/Falso statements about La Bicicleta story
  • Pruebita: Interpretive Reading - Read sentences and identify pics from La Bicicleta story.
  • Pruebita: Presentational Speaking - Say a summary of La Bicicleta story. You can use drawings to do this.
  • Pruebita: Presentational Writing - Describe what La Ciclovía is. Use newly acquired vocabulary.
  • Examencito (50 points): Presentational Writing/Speaking - Try to convince someone why La Ciclovía would or wouldn't be good for our community. 






miércoles, 30 de agosto de 2017

Robarte un beso


Preguntas Esenciales (unit packet):
  • What are some of the cultural products, practices, and perspectives in the song/video "Robarte un beso"?
  • What proficiency level in the modes of communication am I at and where would I like to be at the end of Spanish 3? What do I need to do to move up the "proficiency ladder"?